15-05-2025 | Enige tijd geleden deden wij deze oproep: Helpt u mee de terugkoppeling van uitkomstinformatie te standaardiseren? Daarbij vroegen we specifiek aan registratiehouders en gebruikers van kwaliteitsinformatie om een vragenlijst in te vullen. Valt u binnen deze doelgroep en heeft u voor 23 mei tijd om de vragen te beantwoorden? Dan helpt u ons enorm! Hieronder leggen we het doel achter de vragenlijst uit en vindt u de link naar de vragenlijst(en).
De vragenlijst maakt onderdeel uit van een project dat het SSC-DG in opdracht van de DGC* is gestart. In dit project staan de technische aspecten van de terugkoppeling van de uitkomstinformatie van kwaliteitsregistraties centraal. Het doel van het project: de uitkomsten van kwaliteitsregistraties toegankelijker maken voor eindgebruikers, door de wijze van terugkoppeling van deze uitkomsten te standaardiseren en uniformeren. Het SSC-DG wil hier, in samenwerking met het veld, afspraken over ontwikkelen.
Waarom dit project? Uit gesprekken met betrokkenen bij kwaliteitregistraties blijkt dat er veel manieren zijn waarop de uitkomsten van kwaliteitsregistraties worden teruggekoppeld; denk hierbij bijvoorbeeld aan (interactieve) dashboards en (statische) rapportages in pdf, Word of Excel, met verschillende functionaliteiten. Omdat nog niet duidelijk is op welke onderdelen de terugkoppeling (meer) gestandaardiseerd en geüniformeerd kan worden, onderzoeken we via dit project de wensen en mogelijkheden.
Om tot de benodigde inzichten te komen vragen we de hulp van zowel registratiehouders als gebruikers van kwaliteitsinformatie (o.a. zorgverleners, kwaliteitsadviseurs en medewerkers van wetenschappelijke verenigingen). We horen graag hoe de terugkoppeling van uitkomstinformatie momenteel is ingericht én hoe de gewenste situatie eruit ziet. U kunt hiervoor onderstaande vragenlijst invullen en eventueel meewerken aan een vervolginterview.
We willen u vragen om de vragenlijst voor 23 mei 2025 in te vullen. Mocht u aanvullend ook willen meewerken aan een digitaal interview (15 tot 30 minuten), dan kunt u dit in de vragenlijst aangeven. Uw medewerking wordt zeer gewaardeerd! Alle antwoorden worden door ons vertrouwelijk behandeld.
Heeft u een collega die een van deze vragenlijsten ook in zou kunnen vullen? Stuur dit nieuwsbericht/de vragenlijst dan gerust door.
Na het verstrijken van de invultermijn analyseren wij de resultaten. We brengen de huidige werkwijze rondom de terugkoppeling in kaart en beschrijven de gewenste situatie vanuit het perspectief van de registratiehouders en eindgebruikers. Als uit de analyse blijkt dat er behoefte is aan een verbetering van de toegankelijkheid en dit door middel van uniformering en standaardisatie gerealiseerd kan worden, gaan we met het veld in gesprek om te verkennen welke gezamenlijk gedragen afspraken we hierover kunnen maken. We houden u via onze website op de hoogte van de voortgang en mogelijk aanvullende hulpvragen.
Neem dan contact met ons op via 030 899 03 11 of info@ssc-dg.nl.
"(Verplicht)" geeft vereiste velden aan
Partijen in de medisch-specialistische zorg werken samen aan meer regie op kwaliteitsregistraties. Via deze website wordt u op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
Shared Service Center
Data Governance
Postadres:
Postbus 9696
3506 GR Utrecht
Bezoekadres:
Oudlaan 4
3515 GA Utrecht