Diensten & ondersteuning > Voor zorgaanbieders > Advies over het aansluiten bij kwaliteitsregistraties voor ingang van de wetswijziging Wkkgz
Hieronder vindt u het gezamenlijke advies van de NFU, de NVZ, ZKN en het SSC-DG met betrekking tot het aansluiten bij kwaliteitsregistraties vóór ingang van de wetswijziging Wkkgz.
Ontvangt u een verzoek om deel te nemen aan een kwaliteitsregistratie voordat de wetswijziging Wkkgz in werking treedt, dan adviseren wij om de aanlevering alleen in te richten als aan het volgende wordt voldaan:
Als er voor de kwaliteitsregistratie een positief advies aanwezig is, dan adviseren wij expliciet om de aanlevering alleen in te richten, en dus nog niet te starten met de daadwerkelijke aanlevering. De argumentatie hiervoor is tweeledig:
Met ‘inrichten’ bedoelen we dat de zorgaanbieder in gesprek gaat met de registratiehouder van de kwaliteitsregistratie om de aanlevering klaar te zetten voor het moment dat de wetswijziging Wkkgz in werking treedt. Het gaat onder andere om de volgende aspecten:
De NFU, NVZ, ZKN en SSC-DG gaan regelmatig in gesprek met elkaar om bovengenoemd advies te actualiseren. Dit doen wij bijvoorbeeld bij nieuwe inzichten en/of wijzigingen van de omstandigheden. Heeft u naar aanleiding van dit advies nog vragen, neem dan contact op met het SSC-DG via 030 899 03 11 of info@ssc-dg.nl.
Pagina bijgewerkt op 25 september 2025.
Shared Service Center
Data Governance
Postadres:
Postbus 9696
3506 GR Utrecht
Bezoekadres:
Oudlaan 4
3515 GA Utrecht