SSC-DG > Project – Servicedesk zorgaanbieders
Met de wetswijziging Wkkgz, komt er veel af op zorgaanbieders. Dat leidt mogelijk tot extra druk, kosten en onduidelijkheid over data governance. Vanuit rapport Keuzenkamp heeft de DGC daarom opdracht gekregen voor de opzet van een servicedesk ter ondersteuning van zorgaanbieders bij het inrichten van de data-aanlevering. Deze integrale servicedesk zal vragen en problemen van zowel bronhouders als dataverwerkers beantwoorden. En een zo groot mogelijk deel van het spectrum aan vragen en problemen afdekken rond de registratie en aanlevering van (kwaliteits)data.
Op dit moment is het SSC-DG in gesprek met zorgaanbieders over welke ondersteuning zij kunnen gebruiken bij en welke vragen er leven over (de aanlevering aan) kwaliteitsregistraties. Na deze inventarisatie starten we met het inrichten van de servicedesk. Deze servicedesk dient als één centrale plek waar alle vragen binnen komen. Bij het beantwoorden van de vragen zien we graag betrokkenheid van andere partijen, zoals de SKR, SDV en Nictiz. Zo wordt de kennis van verschillende organisaties gebundeld en hoeven zorgaanbieders niet te zoeken naar het juiste informatiepunt.
Heeft u ideeën voor de servicedesk of wilt u meedenken? Neem dan contact met ons op via info@ssc-dg.nl.
Meer informatie over de scope van dit project volgt later.
Projectleider:
Lisa Elderhorst, projectleider data governance SSC-DG
Projectleden:
meer informatie volgt
Heeft u vragen over bovenstaande, neem dan gerust contact op met l.elderhorst@ssc-dg.nl
"(Verplicht)" geeft vereiste velden aan
Partijen in de medisch-specialistische zorg werken samen aan meer regie op kwaliteitsregistraties. Via deze website wordt u op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
Shared Service Center
Data Governance
Postadres:
Postbus 9696
3506 GR Utrecht
Bezoekadres:
Oudlaan 4
3515 GA Utrecht